""

3/27/2017

o nas

Witaj na moim blogu, a raczej info-blogu, bo główną treścią moich wpisów są praktyczne informacje i wskazówki. Mam na imię Dottie, formalnie Dorota :) i na www.tubylismyzdziecmi.pl dzielę się z Wami moimi spostrzeżeniami i doświadczeniami zdobytymi podczas naszych rodzinnych wyjazdów i podróży.

Podróżujemy po Polsce i Europie w czteroosobowym składzie. Nasze dzieciaki: Piotrek (teraz 11latek)  i Agusia (prawie 7latka) zawsze nam towarzyszą. Uwielbiamy road tripy, czyli objazdówki bez sztywnych planów. Lubimy mało uczęszczane miejsca i ładne kadry.

Na tubylismyzdziecmi.pl znajdziesz wiele przydatnych informacji i wskazówek o:

- miejscach, gdzie możecie aktywnie spędzać czas z dziećmi,
- atrakcjach, które spodobają się zarówno wam jak i dzieciom,
- szlakach w polskich górach, które przeszliśmy z dziećmi,
- ośrodkach narciarskich, które przetestowaliśmy,
- parkach rozrywki i aquaparkach,
- kempingach, na których zatrzymywaliśmy się.

Wszystkie informacje staram się aktualizować, tak by blog stał się pewnego rodzaju bazą danych dla rodziców podróżujących z dziećmi. Zawsze też zapraszam Was do podzielenia się waszymi wskazówkami w komentarzach!

Dla tych z was, którzy wolą wersję angielską, bez automatycznego tłumaczenia, część wpisów w języku angielskim pod tym  linkiem http://www.acrosseuropewithkids.com/
Przyznam, że ostatnio mało się tam dzieje, ale mam ambitne plany, by wszystkie posty miały swoje angielskie odpowiedniki.

Jak to się zaczęło?

Pomysł na to, by podzielić się z wami wskazówkami i informacjami powstał po naszym powrocie z objazdówki po Danii. jak wspomniałam to właśnie ,,road trips'' lubimy najbardziej. We dwójkę przemierzaliśmy Norwegię, Szkocję i południe Francji.

Z dziećmi wybraliśmy się na pierwszą wspólną objazdówkę po Chorwacji dopiero gdy Gusia miała prawie 4 lata w 2015. Teraz co roku wyjeżdżamy razem z dziećmi. W 2016, spędziliśmy około 3 tygodni w Danii, w tym około tygodnia w Kopenhadze. Oczywiście odwiedziliśmy duński Legoland - na blogu są już bardzo szczegółowe wpisy właśnie o Legolandzie w Billund.

W ubiegłym roku (2017) byliśmy w  słonecznej Italii, przemierzając Toskanię, tym razem z przyczepą.

Oczywiście staramy się też znaleźć czas na dłuższe, lub krótsze wypady w polskie góry, czy nad morze. O niektórych szlakach w polskich górach, które przeszliśmy z dziećmi przeczytacie w cyklu ,,Góry z dziećmi." Z dziećmi chodzimy turystycznie, także szlaki będą przeważnie łatwe lub średnio trudne, aczkolwiek zawsze bardzo malownicze. Pierwsze wpisy z tej serii o Pieninach.

Kim jesteśmy

Lubimy aktywnie spędzać czas z dziećmi, na plaży raczej zobaczycie nas grających w siatkę, czy surfujących na desce (to mąż;) niż opalających się w pełnym słońcu.

Lubimy góry i te wysokie i niskie chociaż jeszcze nie zdecydowaliśmy się na chodzenie z dziećmi od schroniska do schroniska z plecakami.  Piotra, który teraz ma 11 lat, po raz pierwszy zabraliśmy w góry w chuście jak miał pół roku. Teraz sam dzielnie dotrzymuje nam kroku, wbijając do swojej książeczki kolejne pieczątki z górskich schronisk, do których dotrzemy.

Naszą Gusię, teraz prawie 7letnią, trudniej jest namówić na długie wycieczki po górach, jednak jest pierwsza jeżeli pojawia się szansa na jakieś ekstremalne, jak dla 7latki, doświadczenie. Taka na przykład najwyższa trasa w parku linowym, albo najbardziej szalona zjeżdżalnia w parku wodnym. Już widzę ją za parę lat skaczącą na bungee nad jakimś wodospadem.

I lubimy naszego Nikona :) chociaż mógłby być lżejszy.

Jeżeli chcielibyście się z nami skontaktować - zapraszamy na naszą stronę na facebooku.

Jestem mamą dwójki wspaniałych dzieciaków, filologiem z wykształcenia i zamiłowania ;) Lubię nowe, twórcze wyzwania, a prowadzenie tego bloga mieści się właśnie w tej kategorii.

Mam nadzieję, że znajdziecie na tym blogu informacje, dzięki którym organizacja waszych wyjazdów z dziećmi będzie łatwiejsza.